risresor

Åtta svenskar i Kina. Från Karlstad till Chengdu. Plugg, öl och dumplings. Lite sång, lite dans, lite naket- som en hallonsorbet.

Tack som fan

Kategori: Allmänt

Oops, här ekar det tomt efter midsommarhelgen. I fredags så hade vi vår sista examination vilket innebär att vi är klara med 2 av 3 år av utbildningen samt såklart våra 10 veckor i Chengdu. Lite typiskt Kina var att våran lärare Kevin var en halvtimme sen till vår examination.. Tider är inte så himla noga här som ni säkert förstått vid det här laget. Men klara och (förhoppningsvis) godkända blev vi tillslut! När lektionen var slut så var vi beordrade av vår kontaktperson Victor att komma förbi International Office för att vi skulle få våra graduation books och varsin T-shirt med skolans logga. Sedan tackade vi honom för all hjälp vi fått av honom och sa hejdå...

... För fredagen var också Felles sista dag i Chengdu och Kina. Därför hade vi planerat att gå ut och äta middag med några av alla fantastiska människor vi träffat här. Restaurangen hette lazy pug och var väldigt mysig med god (västerländsk) mat och goda drinkar!
Därefter blev det gråtkalas för vissa då vi skulle säga hejdå till våran Felle. Efter Fellson hoppat in i en taxi så torkade vi andra tårarna och fortsatte vidare ut i Chengdus nattliv. En väldigt lyckad kväll då vi inte var hemma förens tidig morgon.

I lördags så bestod vår dag av att packa våra väskor och städa lägenheterna. Vi åt en god sista middag ihop och sen slutade kvällen med gött häng på balkongen och sen tog vi avsked av våra nyfunna vänner i huset. Imorse så åkte 5 i gänget tidigt till flygplatsen, ganska vemodiga allihopa. Känns så himla konstigt att lämna något som blivit ens vardag bara sådär. Dock väldigt glada för allt vi fått uppleva och alla vi fått träffa här. Som Linda skulle säga "tack som fan Chengdu"!
Efter lite tårar (igen!) så kom vi fram i god tid till flyget. Vi åt frukost och checkade sedan in. Efter en flygresa med äcklig mat och sovande svenskar så landade vi äntligen i Peking!

Efter lite hjälp så fick vi tag på två taxis som tog oss till hotellet. Vi letade direkt reda på mat och sedan tog vi oss en sväng med metron och utforskade staden lite och fick lite nyttig information på en turistbyrå inför de kommande dagarna. Imorgon väntar the great wall och vi ser fram emot det riktigt mycket!